AKK Olmasaydı İnternet Nasıl Olurdu?

Sanal Alemde Doğan İnternet Hastalıkları

Fenomenler Marka Oldu.

Space X, Uzayı Keşfediyor

Nedir Bu Myfi?

Telefonla Müşteri Tacizi Son Buluyor

Sende Myfi’ye Gel, Özgür İnterneti Keşfet

Yazlıklar Myfi ile İnternetsiz Kalmıyor

75 Yaşında İnternet ve Sosyal Medya İle Tanıştı

Prizden İnternet Dönemi

Türkiye'de İnternet Kullanımında Büyük Artış

Chrome'dan İnternet Sitesi Sahiplerine Kötü Haber

Netflix İnterneti Yedi Bitirdi...

İnternet Ne Kadar Riskli?

İnternet Olmadığında Savunmasız Hale Geliyoruz

Kullanıcılar Hızlı, Kesintisiz, Üstün Kaliteli ve Ucuz İnternet İstiyor

Sabit Telefonunuza Servet Ödemeyin

İnternet Hızını Temsil Eden Birimlerdeki G’nin Açılımı Nedir?

Türksat 5A'nın 2020, Türksat 5B'nin ise 2021’de Uzaya Fırlatılıyor

YouTube Reklamlar İçin Nefes Aldıran Güncelleme!

3D Yazıcı İle Üretilen İlk Elektrikli Motosiklet!

LinkedIn 18 Milyon Hesabın Gizliliğini İhlal Etti!

Kaybolan Telefonu Bulmak, Artık Daha Kolay!

Youtube Premium Bedava Oluyor!

NASA'nın InSight Uzay Aracı Mars'a Resmen Ayak Bastı!

Twitter Veri Sızıntıları İçin Uyarıyor!

NASA Güneş’in En Yakın Fotoğrafını Çekti!

Samsung Bu Kez Akıllı Ayakkabısıyla Geliyor

Myfi’nin Müşteri Hizmetleri Artık Daha Aktif

Myfi’den Çifte Kampanya

Bitcoin Uçuşa Geçti – 4.500 Dolar Bandı Aşıldı!

İnternet Altyapı Sorunu Nasıl Çözülür

İnternetinizi Güvenli Hale Getirmek İster misiniz?

Sakarya’da İnternet Altyapı Problemi?

Evim de İnternet Altyapı Problemi?

Bu Uygulamalar Şarjınızı Daha Hızlı Tüketiyor

Kendi Telefonunuzu Kendiniz Yapın

Teknoloji Sektöründe Kadınların Rolü…

Yapay Zeka Siber Tehdit Haline gelir mi?

Akıllı Şehirler ile Sorunlara Teknolojik Çözümler

Öğrenciler İçin Özel İnternet

Taahhütsüz İnternet Nedir?

Tüketiciler geleceğin teknolojisinden neler bekliyor?

Silikon Vadisi artık Türkiye’de

5G Teknolojisine Hazır mısınız?

Bilim İnsanları Zamanda Yolculuğu Başardı

Geleceğin Meslekleri Ne Olacak?

Siber Saldırılar Devletleri Bile Tedirgin Ediyor: Peki Siz Ne Yapabilirsiniz?

Abonelik Sözleşmeleri Artık E Devlette

Sim Kartlara Elveda Diyoruz.

Google Uyarıyor: Bu Programları Hemen Silin.

İnternet Reklamları Hızınızı Yavaşlatıyor mu?

Mobil Annelerle Dijital Bir Nesil Yetişiyor.

İnternetin En Gizli Tehlikesi: Veri Sömürgesi

5G 2020 Yılında Türkiye’ye geliyor.

5G Sonrası Şirketler Yeni Yeteneklere İhtiyaç Duyacak.

Limitiniz Bittiğinizde İnternetiniz Kesilmesin

Dünya’da en çok internet kullanıcısı olan ülkeler

Dünya’nın En Hızlı İnternetini Kim Kullanıyor?

Robotlar Bizi İşsiz mi Bırakacak?

.com.tr Alan adı Pazarı Büyüyor?

Hakem Heyetlerine Başvurusu Sınırları Neler?

Artık Düşünceler Okunabilecek

Bor Mineralleri Bilişim Sektörünü Değiştirebilir

Telefon Bağımlısıysanız Dijital Detoks’u deneyin

Dijital Oyun Bağımlılığına Karşı Ne Yapabiliriz?

Robotların Nüfusu 500 milyonu aştı

İnternet Kullanıcılarının Kabusu: Altyapı Sorunu

Nasıl Ucuz İnternet Kullanırım?

Veri Depolama İçin DNA Kullanılabilir mi?

Verilerimizin Güvenliğinden Ne Kadar Eminiz

3G Sistem Tarih Oluyor

Fenomenler Marka Oldu.

Fenomenler Marka Oldu.

İnternet dünyası önce kendi yıldızlarını, sonra da kendi markalarını yarattı. Dünyada birçok sosyal medya fenomeni kendi markasını oluştururken Türk fenomenler de geri kalmadı. Orkut Işıtmak, Danla Biliç ve Kerimcan Durmaz, ürünleriyle takipçi kitlesinden daha çok para kazanmayı amaçlıyor.

Değişen jenerasyonun etkileri her geçen gün daha fazla hissediliyor. Özellikle de internet çağıyla birlikte bu etki hızla arttı, artmaya da devam ediyor. Birkaç saniyeliğine internet öncesi döneme gidelim. Bir pop şarkıcının giydiği kıyafet satın alınır veya bir aktörün gittiği kafeye gidilirdi. Şimdi ise bu tablo biraz değişti. İnternet artık kendi yıldızlarını çıkardı. Hatta çıkarmakla kalmayıp, bu yıldızların da kendi markalarını yaratmalarını sağladı.

Kendi tarzlarını takipçileriyle paylaşmak ve sunmak isteyen fenomenler artık yeni ekonominin de bir parçası oldu. Kitap yazarı olan da var, tekstil markası yaratan da var. Bu yeni ekonominin boyutu öyle bir boyuta ulaştı ki, genç yıldızlar multi milyoner oldu. Örneğin, günlük yaşantısını videolara kaydeden Michelle Phan’in 2017 yılı itibariyle serveti 50 milyon dolara ulaştı. Diğer bir başarılı örnek ise ABD’li internet yıldızı Casey Neistat. Vlogger olduktan sonra bir video uygulaması geliştiren Neistat, bu uygulamayı 25 milyon dolara CNN’e sattı.

TÜRKİYE’DE DE BAŞLADI
Durum dünyada böyleyken Türkiye’de de benzer örnekler görülüyor. Elinde tuttuğu kitleyi daha fazla gelire dönüştürmek isteyen fenomenler kendi markalarını yaratmaya başladı. Kendi tasarladığı tişörtü satan da var, ruju satan da... Peki ne oldu da, artık pop starlardan daha çok sosyal medya fenomenleri konuşuluyor. Bunun en büyük sebebi izleyici kitlesinin değişerek, yeni bir kuşağın gelmesi. Eskiden birçok kişi pop yıldızlarından imza alıp, onların tarzını tercih ederdi. Ancak, internet üzerinden istenildiği zamanda izlenebilen videolar, beğenilen fotoğraflar bu yeni kitleyi peşinde sürükledi. Özellikle akıllı telefonlarla yaşanan mobil devrim de bu değişimin en büyük parçası oldu. Şimdi, online dünyasındaki yıldızlar takip ediliyor ve onların ürünleri tercih edilmeye başlanıyor.

HEM DJ HEM DE KENDİ RUJ MARKASI VAR


Kerimcan Durmaz, Türkiye’de sosyal medya fenomenleri denilince ilk akla gelen isimlerden. Aslında bir makyör olan Durmaz, sosyal medya kanallarını doğru kullanarak hızla şöhret oldu. Bunun yanı sıra kulüplerde Dj’lik yapmaya başlayan Durmaz, televizyon müzik ve moda sektörlerinde çalıştıktan sonra kendi markasıyla kozmetik sektörüne de el attı. Kerimcan Durmaz markasıyla ‘Matte’ adındaki ruj modelini sunan Durmaz, bu ürününü 60 TL’den satıyor.

Sosyal Medya Karnesi
Instagram: 2.1 milyon
Twitter: 263 bin
YouTube: Hesabı yok

3 RENK RUJ SATIYOR

YouTube dünyasında en popüler kategorilerin başında makyaj geliyor. Danla Biliç de bu alanda yer alan isimlerden. Ancak Biliç’in bir farkı var. Bu fark da makyaj videolarında biraz daha esprili bir dil kullanması.

Bu sayede önemli bir takipçi kitlesine ulaşan Biliç, geçen aylarda ‘Danla’ markasıyla kendi ürünlerini satışa sunmaya başladı. Ruj kategorisinde yer alan ürünleri takipçilerine sunan Biliç’in şu anda 3 farklı renkte ürünü bulunuyor. ‘Sugar’, ‘Matte’ ve ‘Show Off’ adındaki ürünlere hızlı bir şekilde talep arttı. Danlabilic.co internet sitesi üzerinde yer alan ürünlerin satış fiyatları ise 29.99 TL.

Sosyal Medya Karnesi
Instagram: 1.3 milyon
YouTube: 2.2 milyon
Twitter: 910 bin

TİŞÖRT TASARLIYOR

Orkun Işıtmak, YouTube’un en ünlü isimleri arasında. Günlük videolar çekiyor. Yaklaşık 6 ay önce kendi giyim markası ‘Ork Designs’ı hayata geçirdi. Şu ana kadar farklı baskı tasarımlarıyla 6 farklı modeli satışa sunan Işıtmak’ın belirlediği satış fiyatları 40 TL’den başlıyor.

Işıtmak, web sitesine yazdığı yazıda şunları söylüyor: “10 yıldır Youtube’da eğlenceli videolar üretiyorum. ‘Sevdiğim bir tişört giydiğimde kendimi mutlu ve özgüvenli hissediyorum. Neden herkes böyle hissetmesin?’ diyerek Ork Designs markasını kurdum.”

Sosyal Medya Karnesi
YouTube: 3.7 milyon
Instagram: 1.5 milyon
Twitter: 159 bin

YABANCI FENOMENLER NE YAPIYOR

- İnternet dünyasının en ünlü isimleri arasında Casey Neistat var. ‘BeMe’ adında geliştirdiği uygulamayı ABD’li TV grubu CNN’e satan Neistat, paylaşılan bilgilere göre satış anlaşması 25 milyon dolarla tamamlandı.
- 5.7 milyon takipçiye sahip olan Santoro’nun videoları şu ana kadar 1 milyara yakın izlendi. Videodaki bu başarını ticarete döken Santoro, ‘MIND=BLOWN’ adında bir kitap yazdı.
- Online video dünyasında hızla büyüyen Zoella, parfümden kremlere, makyaj malzemelerinden çantalara kadar birçok farklı ürünü için kendi markasını yarattı.
- Güzellik alanında çektiği videolarla tanınan Tanya Burr, kendi kozmetik markasını kurdu. ‘Tanya Burr Cosmetics’ adındaki markada, rujdan bakım kremlerine kadar birçok farklı ürün bulunuyor.

Diğer Haberler

Online İşlemler


Gizlilik ve Kullanım Koşulları © 2019 MYFI. Her Hakkı Saklıdır.